Auckland/Kuala Lumpur - Reisverslag uit Wassenaar, Nederland van Renske Butner - WaarBenJij.nu Auckland/Kuala Lumpur - Reisverslag uit Wassenaar, Nederland van Renske Butner - WaarBenJij.nu

Auckland/Kuala Lumpur

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

26 November 2012 | Nederland, Wassenaar

Hallo allemaal, een laatste groet voor dat we weer in het koude Holland zijn! Zaterdag zijn we met Sander, Susan en Vera naar Posomby gegaan voor onze tattoo! Leuk om dat samen met hun te delen en gezellig natuurlijk. Vera en ik hebben onze tattoo laten zetten op onze polsen. Deze is speciaal voor ons ontworpen, dus we zijn erg orgineel! We hebben al verschillende complimenten gekregen over onze tattoo,vooral van Maories. De plek op de pols staat als erg gevoelig, maar we vonden het héél erg meevallen. Eigenlijk geen verschil met de andere tattoo die we al hadden. We zijn er beide erg blij mee. We hebben de koru laten zetten wat betekent: een nieuw leven, een nieuw begin. Voor ons natuurlijk erg toepasselijk met de plannen die we hebben om volgend jaar ook écht op nieuw te beginnen. De koru is ook typisch New zealands vandaar onze keuze, de liefde voor het land. Na het zetten zijn we met Sander en Susan gaan lunchen. Gezellig gegeten en gelachen. Maarja, dan kom toch ook het moment van afscheid nemen. Sander en Susan hadden eigenlijk het plan om ons uit te zwaaien op de airport, maar hadden zaterdagavond een 40 jarige verjaardag dat in New Zealand groots wordt gevierd. Dus zou het voor hun te vroeg zijn om naar de airport te komen. Met de nodige knuffels, kussen en tranen hebben we afscheid genomen. Altijd moeilijk om mensen die je lief hebt te laten gaan. Ons hele leven bestaat met hun al uit een " hello" en " goodbye" wat niet wil zeggen dat het went! Wij hebben nog een rondje Ponsemby gedaan om de laatste dingetjes te kopen, vooral voor Maarten. Op de terug weg nog even langs New Lynn voor iets lekkers bij de koffie 's avonds en de greenfactory, waar ze jade verkopen. Voor ons zelf ook nog iets voor aan de muur gekocht. Als laatste naar Eric om ook hem gedag te zeggen. Ook altijd weer een heftig momentje! Cathy had een traditioneel NZ dinner gemaakt bestaande uit corn beef, gekookt vlees wat erg lekker was! Als toetje een ijsje en koffie met ons lekkertje na. Jan heeft nog een laatste spapool genomen en toen was het tijd voor ons laatste nachtje, helaas. De volgende ochtend lekker met z'n alle ontbeten, gedouched en de laatste spullen in de koffers gedaan. Heel ontspannen allemaal en we hadden nog meer dan genoeg tijd voor een koffie. Maarja ook toen was het tijd voor het aller laatste afscheid van onze lieve vrienden en ons "thuis" deze vakantie. Met pijn in ons hart en de nodige tranen op naar de airport. Daar stonden vrienden van ons ons op te wachten om zeker te maken dat we écht weggingen! Een verrassing en ook weer gezellig. Heerlijk dat mensen de moeite nemen om bijna 2 uur te rijden om je uit te zwaaien! Heel bijzonder allemaal. De vlucht was fullbooked maar we hadden de goede plaatsten. Na bijna 10 uur op ons stoeltje kwamen we in Kuala Lumpur aan. Daar verliep alles vrij vlotjes en de shuttlebus stond op ons te wachten. We moesten nog zo'n 3 kwartier rijden voor we in ons hotel aan kwamen. Al met al was het 5 uur in de ochtend NZ tijd voor we in ons bedje lagen! Pffff, dat was wel vermoeiend. We hebben hier een superrrr de luxe hotel met overal marmer. Een kamer met z' n drietjes en luxe badkamer mét ligbad! Na een heerlijk nacht hebben we uitgebreid ontbeten, een 5 gangen ontbijtje was het geworden! Heerlijk allemaal en als je bord leeg is wordt die meteen weggehaald. Na het ontbijt hebben we het hotel een beetje bekeken en zijn vervolgens met de monorail naar Chinatown gegaan. Het is hier erg warm, in de 30 graden! Leuk om al die tentjes te zien en de bevolking op deze manier mee te maken. Erg armmoedig en iedereen vecht voor zijn boterham! Daarna terug naar een wat luxere omgeving om wat te eten en rond te kijken. Nu zitten Vera en ik aan het zwembad in korte broek en hemdje. Het is net begonnen met regenen helaas. Het seizoen is ook hier begonnen. Morgen een rustige dag naar een andere oude buurt en dan nog ff plat en douche voor vertek naar Nederland middernacht. Woensdag om 7 uur ' s morgens zijn we weer op nederlandse bodem met onze wintertruien en nieuwe wolle winterlaarzen! Gek idee hoor! Iedereen ontzettend bedankt voor de leuke reakties. We zien er naar uit jullie allemaal weer te zien en onze verhalen, met foto's te vertellen. Heel veel liefs en nu echt tot gauw ziens! Jan, Renske en Vera xxxxx Ps vader en moeder, ontzettend tof dat jullie ook meededen! Helaas kon in jullie mailtejs niet beantwoorden maar ze zijn wel aangekomen! Vol verwachting klopt ook ons hart! Xxx

• 26 November 2012 - 09:23

Jet:

Nog lekker ff genieten van de warmte en de luxe voordat jullie in jullie koude huis komen met een kapotte verwarmingsketel ;-(. Gelukkig hebben julie de houtkachel nog en jullie lekkere warme laarsjes! Hele goeie reis gewenst en tot woensdag! Ik hoor wel hoe laat ik jullie op kan halen! XXXXXX