Our stay in Auckland - Reisverslag uit Wilhelminadorp, Nederland van Renske Butner - WaarBenJij.nu Our stay in Auckland - Reisverslag uit Wilhelminadorp, Nederland van Renske Butner - WaarBenJij.nu

Our stay in Auckland

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

11 November 2012 | Nederland, Wilhelminadorp

Hallo allemaal, wat heerlijk om zo ontspannen hier te zijn en je plannen om te gooien als iets anders beter uitkomt, zonder stress.
We hadden het plan om naar whaihiki-island te gaan maar hebben besloten om samen met Quentin en Cathy met de ferry naar Davenport te gaan. Een boottochtje van 15 minuten ofzo. Mooi weer om een boottocht te doen en lekker een terrasje te pikken, rond te wandelen en een mince-pie(specialiteit van New-Zealand)eten aan de waterkant. Met de ferry terug en een rondje in de haven van Auckland gelopen. Met boten van over een miljoen euro. Ongelooflijk wat mensen uitgeven aan hun " toys". Bij thuiskomst kregen Quentin en Cathy bezoek en zijn Vera en ik naar Titirangi village gegaan en Jan heeft lekker rustig foto's op de computer gezet. 's Avonds hebben we Quentin en Cathy meegenomen naar de RSA( returned servicement association) net hier 400 meter vandaan voor dinner. De plek waar zij hun feest gingen geven. We konden zo al een voorproefje nemen op wat er komen ging. Lekker simpel eten met een ontzettend mooi uitzicht en genietend van de zonsondergang. Uiteraard met een biertje en wijntje en eindigend met een ,veel te groot, nagerecht! Heerlijk! Vrijdag zijn we met z'n 3 tjes lekker wat rond gehangen in Newlynn Mall. Koffie met een pie gekregen van Vera! Schoenen gekocht en sierraadjes en souveniers. Boodschappen van Countdown om het huishouden hier op peil te houden. Daarna zijn we maar Eric's graf gegaan en hebben hem bloemen gebracht en lekker in het zonnetje gezeten bij zijn graf. Dat was een fijn en intiem moment. Vandaar zijn we naar de North-Shore gereden om Sander en Susan op te zoeken. Bij hun in de tuin een wijtje en biertje gedronken en daarna uiteten geweest met hun. Koffie na bij hun thuis en hebben Vera daar achter gelaten om de nacht en volgende dag door te brengen. Sander,Susan en Vera kwamen de volgende dag naar Titirangi voor het feest. Jan, Quentin en ik hebben de avond doorgebracht in de hotpool. Heerlijk!! Zaterdagochtend lekker rustig ontbeten en even een boodschapje gedaan. In Nederland zou iedereen in de stress zijn vanwege het feest wat gaat komen. Hier lijft iedereen rustig. Het feest begon om 16:00 en er wordt een uitgebreidde lunch gemaakt en daarna nog een koffie. Om 3 uur liep iedereen hier nog in z'n ouwe kloffie een boek te lezen,op de computer of wat anders. Dat is waarom wij zo van Nieuw-zeeland houden, niemand is gestressed. En uiteindelijk......iedereen is op tijd omgekleed en alles is geregeld. Maar zó ontspannen, ongelooflijk!!! Uiteindelijk het feest wat ook op z'n New-Zealands gaat. Simpel, ontspannen maar erg gezellig! Quentin genoot van alle aandacht die hij kreeg, uiteraard. Cathy genoot op haar eigen manier. We kende er eigenlijk niemand, maar we hebben geen moment alleen gezeten. Iedereen praat met iedereen en alles gaat heel releaxed. Een geweldige avond met een after party in het huis van de Whitehouses met een overvloed aan eten, taart en natuurlijk weer de nodige champagne,wijn en bier. Half 2 gingen de laatste mensen naar huis en konden wij na een snelle opruimen ook lekker slapen. Om 9:00 stonden er al weer vrienden voor de deur. Dat is zoals het hier gaat, vrienden komen en gaan bijna de hele dag door. We hebben al een heleboel vrienden ontmoet hier. Terwijl de vrienden aan de koffie en taart zitten komen wij er tussen zitten met ons ontbijt, ongelooflijk zo simpel als het leven hier is. Zo behulpzaam als ze hier zijn, komen er meteen wegenkaarten op tafel, in ons geval op de bank, en krijg je alle adviezen over mooie plekken en wegen die je toch zéker moet bezoeken. We hebben dus een mooie route voor komende week. We gaan morgen in de loop van de ochted richting Lake Taupo, in het midden van het noorder eiland. Blijven daar een dag of 2 en gaan dan naar Napier, aan de oostkust voor een dag. Daarna langs de oostkust naar boven naar een paar andere plaatsen waar ik even de namen niet van weet. Daarna terug naar Auckland om het weekend hier door te brengen omdat dat het enige weekend is dat Martine en Mike in Auckland zijn. Anders zien we hun helemaal niet meer. Het plan is om volgende week maandag naar noord van Auckland te gaan, whangarei. Vera gaat daar een dagje naar school en wij gaan wat in de omgeving kijken en een makelaar bezoeken om ons beter te oriënteren. Onderweg gaan we nog bij vrienden langs in Red Beach. Donderdagavond willen we terug zijn in Auckland. Zien of we met de kinderen iets kunnen afspreken om samen uit eten te gaan als afscheid en dan zit Nieuw-Zeeland er weer op. Gelukkig hebben we nog twee weken om te genieten. Dat gaan we eerst maar eens lekker doen. Bedankt voor de leuke berichtjes terug uit Nederland! Liefs van ons 3tjes xxx

• 11 November 2012 - 12:10

Mia:

Hoi hoi
    Wat een prachtig verhaal weer, fijn te lezen dat jullie genieten.
    We hebben net genoten van ons ontbijtje,( zonder stress dat kan hier ook hoor!!!!!) buiten kijkend naar het herfst zonnetje, is ook heerlijk!!!
    direct genieten van een lange boswandeling!!
    lieve mensen pluk de dag!
    Dikke zoen voor jullie

• 11 November 2012 - 18:51

Herman/susan:

Hallo daar genieters. Mensen wat willen jullie nog meer. Het is om jaloers op te worden,maar wel van harte gegund. Breda is prachtig in zijn herfstkleuren, Het wordt toch langzamerhand een beetje kouder. Maar daar kunnen we ons op kleden. Nieuws ? Nee helemaal niet. Monique is van middag hier geweest en met mamma naar de boswachter gereden, Daar kwamen ze stil te staan en toen geprobeerd verder te rijden. Dat heeft bijna een uur geduurd,Druk, druk, en nog eens druk een iedereen wilde wel weg maar moest blijven wachten tot de file een beetje opschoof. Dat is het voor vandaag. Groetjes en GENIET van New Zeeland en haar bewoners. Liefs Pa/Ma

• 12 November 2012 - 16:03

Jan En Anja.:

Hallo Feestvierders,

Een droomvakantie, kun je wel zeggen! Geniet er van en dank voor de verslagen, gezellig jullie te kunnen volgen! Heeft Vera het ook naar de zin en ziet ze het wel zitten ver weg van haar lief?

Wachten jullie nieuwe verhaal af, lieve groet, Jan en Anja.

• 14 November 2012 - 17:18

Yvonne:

Hey zes, zit nu bij vader en moeder een berichtje aan jullie te typen. Heb dit laatste bericht van jullie niet ontvangen en vroeg me al af waar jullie uithingen (zie mijn mail aan jullie). Begrijp dat alles meer dan goed is, gelukkig! Wacht nu af op een doorsturen naar mijn eigen computer. Liefs alvast en zoenen en zo en tot later, je6 xxxxxxxxxxxxxxxxxx