Bali- Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wilhelminadorp, Nederland van Renske Butner - WaarBenJij.nu Bali- Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wilhelminadorp, Nederland van Renske Butner - WaarBenJij.nu

Bali- Nieuw-Zeeland

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

04 November 2012 | Nederland, Wilhelminadorp

Hallo allemaal, we zijn een beetje gewend aan de hitte en de vochtigheid hier op Bali. We hebben een erg mooi hotel. Kamer met 3 bedden,eigen toilet en badkamer. Voor het appartement een klein terras. Uitzicht op palmbomen, oleanders, waterlely's en mannen in traditionele kleding. Elke dag schone lakens op de bedden, schone handdoeken en flesjes water. Uitgebreid ontbijt van muesli tot gebakken eieren. Van broodjes tot vers fruit. Erg,erg aardige bediening en we worden vermaakt door livemuziek door Balinese bevolking. Gisteren lekker liggen zonnen tussen de palmbomen met af en toe een frisse duik in het zwembad, met bubbels. Vera wilde graag gaan jetskiën, dus hebben we samen op een jetski gezet. Vera aan het stuur en die kende maar 1 snelheid, vol gas! Hartstikke leuk en wel hebben enorm genoten met z'n tweetjes. Jan heeft foto's en video gemaakt! Daarna hebben we siësta gehouden , hard nodig! Toen iedereen weer een beetje was uitgerust hebben we de winkeltjes hier vlakbij bekeken. Overal wordt je aangehouden met de vraag in hun winkeltje te komen kijken en vooral de vraag "make me happy today" . Allemaal rotzooi dat ze verkopen voor een veel te hoog bedrag. Overal moet je afdingen en naar hun " best price" vragen. Wel leuk maar soms ook erg vervelened. Uiteindelijk besloten we om naar Dampasar te gaan, een grote stad in de buurt. Jan had een kabeltje vergeten van zijn fototoestel en Vera en ik wilde natuurlijk shoppen! Met de taxi naar Dampasar voor net 5 euro! Ruim 20 min. rijden. Lekker rond gekeken en pizza bij de pizzahut gegeten. Met de taxi weer terug in een achterlijk verkeer. Over scooters die kriskras door het verkeer schuren, alleen op een scooter maar soms ook met 2 volwassenen en 2 kinderen/ baby's op 1 scooter! Auto's houden zich ook absoluut niet aan de verkeersregels en rijden 3 dik op een 2 baansweg! Voorrang hebben ze nog nooit van gehoord, dat neem je gewoon. Als voetganger is het bijna onmogelijk om over te steken, tenzij je brutaal bent en het verkeer tot stoppen dwingt. ( en dan maar hopen dat ze stoppen!) 's Avonds hebben we heerlijk op het strand sate's gegeten met de nodige biertjes erbij bij de lokale bevolking. Erg aardige mensen die er gezellig bij komen zitten en je een knuffel geven omdat je 3 euro fooi geeft! Heel apart! Tijd om te gaan slapen! Vanmorgen weer heerlijk aan het strand ontbeten onder muziekale begeleiding. Jan op de laptop voor het nieuws en Vera en ik neer ploffen op onze strandbedden en verfrissende duik in het zwembad. Lekker douchen en siësta houden. Nadat we uitgerust waren zijn we met de taxi een rondrit gaan maken. Paleis van de koning bekeken en de rijstterrassen. Erg enovertent en heel leuk en mooi om te zien hoe de mensen buiten de toeristische plekken leven. Erg veel armoede,dat viel ons wel op. We zijn ruim 3 1/2 uur met persoonlijke begeleiding onderweg geweesten en dat voor net 30 euro, ongelooflijk! Voorzien van alle informatie over het leven van de lokale bevolking en historie. Bij terugkomst hadden we erg veel trek, dus weer naar de beach voor de nodige sate's en biertjes. Dit keer met nagerecht voor Jan en Vera. We werden weer geknuffeld als"familie". Bij terugkomst op onze kamer werd er geklopt voor " roomservice". We hadden toch niets besteld??? Stond er een man in traditionele kleding voor de deur met een chocoladetaartje in hart vorm voor Vera's verjaardag! Happy birthday stond erop! Wat ontzettend attent van deze lieve bevolking hier. Het taartje staat in de koeling voor morgen, want dan is ze pas écht jarig! We hebben het dus erg naar onze zin hier. Nog 1 nachtje slapen, nog 1 ontbijtje, nog 1 keer zonnen aan het strand en dan vertrekken we naar Nieuw-zeeland. Over ongeveer 36 uur zijn we daar. Onvoorstelbaar , maar we gaan er lekker van genieten. Morgen dus een vlucht van 2:40 min. naar Kuala Lumpur en dan nog een vlucht van 10 uur naar Nieuw-Zeeland. Daar melden we ons weer. Hopelijk gaat het jullie allemaal goed in ons kleine,koude kikkerlandje. Bedankt voor de leuke reacties en we kijken uit naar meer! Heel veel liefs van ons 3-tjes xxxx

• 04 November 2012 - 16:20

Jet:

Lieve allemaal!
    Heel bijzonder om tijdens het lezen van jullie verslag een belletje te ontvangen via facetime! We hebben gewoon, ondanks de afstand, telepathie zoals zo vaak ;-)! Lekker even bijgekletst en jullie kunnen nu nog meer genieten nu je al dat water in Zeeland hebt gezien!!
    XXXXXXXXX Jet

• 04 November 2012 - 16:38

Jan En Anja:

Hallo jullie gedrietjes,

Als eerste voor Vera: Hiep, hiep, hoera! Een fijne verjaardag en een goede reisdag voor jullie! In plaats van een kaart, op deze manier goede wensen voor een in alle opzichten goed komend jaar.

Van de week komt onze nieuwe caravan en die gaan we natuurlijk uit proberen, weer of geen weer, kunnen we gelijk testen of de verwarming goed werkt

Wachten jullie volgende belevenis af,

groet Jan en Anja.

• 04 November 2012 - 18:38

Jenny:

ello allemaal

wat een enthousiaste verhalen, ik hoor wel dat jullie het zeer, zeer zwaar hebben en leef natuurlijk erg met jullie mee.
    Hier alles goed. Leuk appartement gevonden in het centrum van Oosterhout van nb. iemand die uit Penny haar kennissenkring komt! Alwaar aar we v.a. 8 december tijdelijk gaan wonen totdat ons paradijsje vrij komt.
    Nou lieverds heel veel fun in NZ. Dikke kussen voor iedereen.
    xxx Jenneke

• 04 November 2012 - 21:36

Je6:

Hey alle drie, wat een afzien in die hitte, zeg!!! Zware en moeilijke tijden en dat nog betaald ook!!! Nou ja, je steekt er altijd wel wat van op en je komt zo ook nog eens iemand tegen... Blijft misschien nog aan de strijkstok hangen ook :-)). Veertje morgen 18 en wij zitten hier in ons koude kikkerlandje zonder jarige...
    Dat wordt een mager hiep, hiep, hoera, maar niet minder van harte hoor meid! Heb een fijne dag en daar te zijn lijkt een goed begin van een avontuurlijk en bijzonder jaar.Het is je van harte gegund!
    Veel plezier daar allemaal en een goede reis naar de uiteindelijke bestemming: Auckland, New Sealand!!!
    Wij gaan hier ondertussen nog een beetje blad ruimen.... :(( Liefs en groetjes en tot de volgende, Yvonne

• 05 November 2012 - 17:00

Herman En Susan:

hALLO ALLE DRIE. Proficiat Vera en Rens en Jan. Jaloers zijn we om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Geweldig !!!!! Geniet ervan en leg zoveel mogelijk vast opfilm fotottoestellen en andere apparatuur. Kunnen we ook meegenieten,. Hier gaat alles zoals het gaan moet. Geen zorgen dus om ons.Het telefoonnummer van Maarten is voor ons wel gemakkelijk als we
    hem w illen bereiken.Na veel regen is het momenteel droog en gaan we nog even een ommetje. maken Met goede herinneringen aan ons verblijf in Djakarta en Bandoeng.Tot de volgende keer. Pa/Ma

• 05 November 2012 - 21:03

Mia:

Hoi hoi
    Thom en ik hebben het glas geheven voor je hoor Vera!!!!! Hartelijk gefeliciteerd meiske!!!!!!!
    De komende jaren wordt zeeeeer spannend voor je. Ook voor je ouders natuurlijk!!! Maar voor jouw speciaal. Wat ik gelezen heb is het genieten daar in het korte goed. Hier moeten we alles goed bedekken tegen de kou, maar dat heeft ook weer wat, blij dat we die kleren weer aan kunnen die in de kasten liggen toch!!!! geniet nog effen daar en dan weer op naar het vogende, als het korte goed versleten is sturen we graag!!!! een nieuwe set, want voorlopig hoeven wij die toch niet aan.ha ha ha
    liefs voor jullie alle drie !! we zien uit naar het volgende verslag

• 06 November 2012 - 19:37

Yvonne:

Hey hey allemaal, goed aangekomen, neem ik aan? Heb hier in elk geval geen pliesie aan de deur gehad met enge berichten...
    Na regen komt zonneschijn en daarna weer regen etc. kortom: het is hier echt herfst! De bomen zijn alle blaadjes kwijt als jullie terugkomen, hoor. Scheelt wel lekker met opruimen ;))
    Vandaag schoenen opgehaald voor/met moeder. Wat kan zoiets toch verschillen! Vader loopt nu goed en straks moeder ook nog...!
    Maarten hebben ze niet gehoord of gezien, vandaar mijn vraag om zijn nummer. Stond gewoon op de lijst, maar dat wist ik nog niet en zij zagen het dus niet. We zijn nu weer bij.
    Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie om weer in het 'andere' thuisland te zijn. Gek idee hoor, maar het lijkt me ook wel heel tof! We kijken uit naar berichtjes en ondertussen gaan jullie maar wreed de boel verkennen en genieten van alles en iedereen daar. Liefs en grtz. en zo van ons hier en van je6 xxxxxxxxxxxxx